Årsabonnemang 10+

Psykisk ohälsa är den vanligaste orsaken till sjukskrivning i Sverige, individanpassat stöd vid behov förebygger att små bekymmer blir stora. Investera i era medarbetares hälsa!

Vi alla bidrar till att forma den miljö vi befinner oss i. Stress, oro och negativa känslor smittar mer än positiva. Om individer får stöd när det behövs gynnas hälsa och utveckling även för grupp och organisation. Ge era medarbetare fler verktyg för att hantera mående, stress, och utmaningar. Utifrån medarbetarnas egna förutsättningar skapar abonnemanget kunskap och delaktighet i arbetsmiljöarbetet vilket ökar individens hälsa och engagemang.

Utveckling är beteendeförändringar som håller över tid. Insikt, kunskap och känslan av att vara en del av ett sammanhang har stor påverkan på vårt mående och vår förmåga att ändra våra beteenden. Årsabonnemang 10+ ger era medarbetare möjlighet att utvecklas på sina egna villkor, utifrån sina egna behov i relation till sina förutsättningar och arbetsuppgifter. 

Varför abonnemang?

Tillfälliga insatser ger tillfälliga resultat. Abonnemangsformen skapar kontinuitet för hållbara resultat och utveckling.

Målet är att ge era medarbetare de verktyg som krävs för att kunna påverka den egna hälsan, att aktivt ta sitt medarbetaransvar samt bidra till en god psykosocial arbetsmiljö.

I tjänsten ingår:                               

Undersökning av den psykosociala arbetsmiljön -riskanalys och åtgärdsförslag.

Fria samtal för era medarbetare -vilka av mina tjänster som nyttjas beror på individens behov (se tjänsteutbud ovan). Samtal bokas med mig av medarbetarna själva. Alla samtal sker under full sekretess. Våra rapporter baseras på anonym data och kan exempelvis innehålla information om vanligast nyttjade tjänst.

695kr/ medarbetare och månad vid teckning före 1 mars 2025 

Antalet abonnemangsplatser är begränsade, kontakta monika@mzab eller 073 390 85 33 för mer information och tillgänglighet.

Max antal samtal under avtalsperioden: 10/antalet anställda i verksamheten. Kunden ansvarar själv för att tider bokas på ett rimligt sätt inom avtalstiden. Om det finns outnyttjade timmar vid avtalstidens slut går de vidare till nästkommande avtalsperiod om avtalet förlängs.

Tjänsten säkrar arbetsgivaransvaret för:

  • SAM som en del av det dagliga arbetet
  • Tillgängliggör deltagande i SAM för medarbetarna
  • Regelbunden uppföljning och analys
  • Kompetensutveckling för medarbetare gällande psykologi och psykosocial arbetsmiljö

*SAM -Systematiskt arbetsmiljöarbete

Så går det till

Samarbetet inleds med en kartläggning av den psykosociala arbetsmiljön. Nuläget fastställs genom att samtliga medarbetare deltar på ett introduktionssamtal.

Efter det inledande samtalet bokar enskilda medarbetare in sina tider själva, kontinuerligt eller efter behov. Tjänsten skräddarsys utifrån individens och verksamhetens förutsättningar och behov. Våra sessioner kan handla om utmaningar för såväl grupp som individ, exempelvis sömnproblem, stresshantering, kriser, kommunikationsproblem eller att identifiera orsaker till ”socialt skav” som kan hämma hälsa och effektivitet. Samtliga samtal sker under full sekretess.

Samtalen sker hos mig på Storgatan 29 i Sundsvall, hos kunden (om kunden befinner sig i Sundsvallsregionen med omnejd) eller online via säkra samtal. Ni bestämmer. Att mötas på andra orter i landet är möjligt enligt överenskommelse.